2007/10/29

Om Robban.

Snart släpps kollektionen.
Snart blir det den där skrämmande hysterin i butikerna.
Folk som trängs skiten ur varandra och sliter till sig plagg så många man hinner.

Eller jag vet inte jag har aldrig varit i en butik när en känd designers kollektion släpps.
Men jag har läst om det i tidningarna dagen efter.

Roberto Cavalli för H&M.
Jag sa det redan då.
Och jag säger det igen.
Roberto Cavalli kan vara bra.
Men han balanserar farligt nära det smaklösa.

I kollektionen för H&M har han lyckats väldigt bra många gånger.
Men han har nästan lika många gånger lyckats tippa över till trailer trash.
Texas anno 1986. 1992. 2007.

Högst troligt är det alla djurmönster och svart läder med fransar som gör det.
Djurmönster, jaja gäsp mkt hett på senaste tiden.
Finns gränser för allt dock (obs obs paljetter och annat glittrande räknas EJ in i denna regel).


Roberto Cavalli för H&M.

Vidare tycker jag att priserna på de flesta av hans klänningar är väldigt höga för att vara H&M.
Javisst, det är en välkänd och väldigt etablerad kläddesigner.
Plaggen är löjligt billiga om man jämför med Cavallis vanliga priser.
Plaggen är däremot löjligt dyra om man jämför med H&M's vanliga priser.

Jag kommer ändå försöka få mig en bronsklänning och en kråsblus.
Eller få.

Det kommer väl ruinera mig.



Bild från www.hm.com.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men det sura är att man måste åka till typ Västerås för att handla. Här i Gävle säljs minsann inte minsta lilla Cavalli-klänning.

Joanna sa...

det är märkligt.
kanske tycker hm att madonna-kollektionen inte togs emot med öppna armar av gävle.
jag fyndade en supersnygg klänning i somras.
då hade jag helt glömt bort madonnas kläder för jag trodde de var uppköpta för länge sedan.
man kan ju undra, kanske till och med fråga.
om det beror på dålig respons på tidigare gästdesigner-kollektioner.
straffas vi?
är vi inte värda cavalli?
är vi helt enkelt inte tillräckligt rika trailer trash wannabes?