2010/05/25

Om den typiska Joanna.

Jag lyckas aldrig utnyttja mina kuponger jag får hemskickat.
Från olika butiker rabatt ska jag få för att jag snällt.
Handlat för tusentals kronor hos dem.

Nu senast.
Försök 1.
Rabattkupong på barnkläder, handlar man för minst 300 får man rabatt 50 kr.
Jag handlade för.
277.
Men vill du springa och hämta ett plagg nej det orkar jag inte jag vill inte stå i den här långa kön igen.
För att köpa något jag inte sett att jag vill ha.
Bara för att få 50 kr rabatt.

Försök 2.
Ovanstående rabattkupong satt i en remsa av tre.
Två översta gick ut 24 maj.
Då slutade jag läsa och antog att nedre också gjorde det vi skyndade oss till butiken i går.
För att köpa sommarkläder åt min karl.
Fint blev det vi handlade för 1044 kr.
Rabatten skulle ha blivit.
150 eller om det var 200 om det inte var.
FÖR ATT KUPONGEN GÄLLER FÖRST FRÅN I DAG.

Jag orkade inte hänga undan allt för att återvända i dag.
Men irriterad blir jag av att jag aldrig ska lyckas.
För nu kom jag ju åtminstone ihåg dem i vanliga fall ligger kupongerna kvar hemma.
Eller i kuverten tills de blir gamla.

Inga kommentarer: