2010/05/19

Om lördagens flanerande.



I lördags åkte mamma hem.
På kvällen med nattåget det hade tydligen varit dödens varmt i vagnarna.

På dagen gjorde vi inget annat än att promenera.
Mellan platserna vi åt på.

Kyrkogårdar var populärast stilla och vackra på Katarina såg vi ett bröllopsfölje.
Hörde musiken inifrån kyrkan min lillebror bedömde.
Av de domedagsbådande koloreringarna organisten klämde in överallt.
Att han kände honom att det var en av hans mer karaktäristiska drag.

Sen skiljdes vi åt och min lilla familj åkte hem och åt pizza.
Allt kändes tomt och trist som vanligt väntar jag bara på helgen.
Inte för att det är roligare då utan för att jag får vila haha, småbarnsförälder? Vila?
Nej, men det blir iaf lite lättare i kroppen på helgerna.

Om två helger kommer min syster och mitt mellansyskonbarn.
Till helgen kommer min fina Linnéa och hennes trevliga karl.

2 kommentarer:

amanda löwenberg sa...

Åh så fina bilder. Jag åkte tåg igår, det var verkligen jättevarmt! Ångrade direkt att jag inte köpte biljetter med X2000, jag har fått för mig att de har aircondition!

Joanna sa...

tåg när det är varmt är så oerhört jobbigt.
när jag åkte nattåget från gbg till arvidsjaur på somrarna förritin ville jag helst bara hoppa av och kasta mig i närmaste myr.

vid några tillfällen stängde de till och med restaurangvagnen för att det var så hett där.
40 grader tror jag de sa.
man fick handla, men man fick inte stanna kvar och äta.
kul för personalen i kassan.