2011/10/09

Om renoveringen.

Vi hade hjälp av två vänner i dag.
Och min pappa jobbar på som vanligt.


En skiva i köket har avlägsnats till förmån för lite mer öppen bänkyta.
Mattan i vardagsrummet är borta, alla golvlister likaså.
Det spacklas och slipas och tas bort gamla tapetskarvar, det ser i vanlig renoveringsordning betydligt värre ut nu än det gjorde för en vecka sedan.



Bakom tapeterna i det som blir Torstens rum.
Skymtar något spektakulärt vi får inte ihop mönstret, men det ser ut att ha varit läckert.

Just nu oroar jag mig mest för:
att kulörten jag valt till Torstens rum och hallen båda är alldeles för bleka.
Samt att färgen runt fönstren och på dörrkarmarna är för lite blank.

Min käraste oroar sig (med rätta) över att vi ska hinna färdigt öht.

4 kommentarer:

Anna sa...

... flyttar ni till långt?

AnnaA sa...

Men det blir nog bra det där. Himla, himla bra!

Joanna sa...

anna,
inte så värst.
16,3 km enligt eniro.

anna a,
det kommer bli himla bra!

Unknown sa...

å jag känner igen mig så himla mycket, när vi väntade elsie och höll på renovera. ojojojujujuj... kram