2011/10/18

Om renoveringen.

Vår hjälte, min pappa, har varit där och fixat mest hela tiden.
Men sen blev han sjuk.
Och då kändes det som att allt brakade samman.



Det är svårt att känna att det går framåt någonstans.
Bakåt bakåt bakåt har det varit hela långa tiden.

Min käraste har jobbat i en vecka i sträck nu, han jobbar några dagar till.
Då blir det mindre gjort med renoveringen även fast han åker dit när han slutar jobbet.

På söndagen ville jag mest gråta åt eländet.
Tittade på människor på teven och tänkte "åh era lyckliga satar som inte har en renovering att tänka på".
Det var Gilmore girls bland annat jag var avundsjuk på.

Jag känner mig frustrerad över att inte kunna vara där dygnet runt och arbeta.
Om jag så bara kunde vara där mellan 8 och 20, så mkt som kunde bli gjort då!
Men barn behöver tid, och livet fyller ju hela vardagen så bra ändå, hur tänkte vi egentligen när vi skulle klämma in en renovering också?

8 kommentarer:

Unga fröken Karlsson sa...

Peppkramar till dig!

fröken lila sa...

det blir säkert bra, ska du se! och sá har ni i alla fall ett tak över huvudet, även om det inte är färdigrenoverat kanske. vi fick veta förra veckan att vi blev lurade med den lägenheten vi skulle fá - trots att vi verkligen gjorde allt vi kunde för att checka att allting stämmer och allting var i ordning. sá om vi inte hittar ngt väldigt snabbt tills nästa vecka stár vi helt utan ngt ställe att bo, och har dessutom tappat en massa pengar.

Joanna sa...

tack, est!

fröken lila,
så himla hemskt!
jag fattar inte att folk kan vara så överjävliga.
vilken situation ni befinner er i.

om ni vill kan ni bo i vår lägenhet, den kommer att stå tom i november, och det är ju alltid något, även om det är jobbigt att flytta runt.

lycka till!
kram.

Lillgull sa...

Ja fy det är skitjobbigt med renovering. Och det är en jävligt bra (ursäkta svordomen) träning för ens tålamod. Jag har spenderat i stort sett hela det här året mitt i vår stor renovering. Vi börjar så smått få ihopp allt nu. Men jag har verkligen fått sänka mina krav på levnadsstandard REJÄLT! Tillfälligt alltså...hehe..
Men det finns ljuspunkter. Som när man valt exakt rätt färg på kakel, eller hittat en riktigt fin tapet som man dessutom har rd med.
Kram! Vi finns här, och du..Vi är fler som renoverar under småbarnsår och tidsbrist, ni är inte ensamma om eländet ;) Igår målade jag fönsterkarm och fönsterbord i köket samtidigt som jag stekte falukorv! De du! Hahaha

fröken lila sa...

Joanna, tack för supersnälla erbjudandet! jag skickar dig en email!

Joanna sa...

lillgull,
storrenovering av hus måste verkligen tära på krafterna.
shit, jag skulle nog bli galen.
men kanske att man tillslut vänjer sig vid kaoset?
att det blir ens vardag så pass att man nästan glömmer bort att det finns ett liv utan damm och upprivda väggar.

skönt att ni börjar närma er slutet.
eller "slutet" kanske? det tar väl aldrig riktigt helt slut.

nadja sa...

Huff, fine du Jeg føler med deg. Men hold, hold ut! Det blir ferdig. Og da blir livet deilig. P.S. Jeg vil bare si at jeg er innom deg ofte, og at jeg elsker det. Måten du skriver på, klærene du går i, at du er så tøff som du er. Jeg hadde lenge tenkt at jeg skal svare på den lille spørsmålsrunden din, og det skal jeg også...snart. Du er fin, og det blir bra når renoveringen tar slutt!

Lisa sa...

tusen peppiga kramar till dig! <3