2008/09/09

Om Old Touch, Om himlen, Om nya favoritstället.

Halleluja säger jag.
På ett så där väldigt religiöst sätt om kläder vore en religion.
Ty jag har funnit himlen och dess namn är Old Touch.

Gamla kläder, den där tiden jag gillar som mest.
Priser som på intet sätt skulle kunna kallas annat än överkomliga och rent av billiga.
Vacker lokal, härligt rörigt, inte bara damkläder utan lite inredningssaker och även en del herrkläder.
Och bäst av allt: trevlig personal som kan kläder och dess historia.

Den
ligger på Upplandsgatan 43 vid Odenplan.

3 kommentarer:

Susanna sa...

Hej Joanna,
Jag hittade din blogg via Facebook - den är fantastisk! Jag bor faktiskt 50 meter från Old Touch och om jag vetat att du var i kvarteret hade jag bjudit upp dig till min våning på finfika. På torsdag flyttar jag till Kenya och spenderar nu de sista skälvande timmarna i Vasastan...

Kram från Tosca-Susanna

Joanna sa...

MEN SUSANNA VAD SÄGER DU ÄR DET SANT!?
det var ju för himla typiskt.
hade verkligen verkligen.
verr.kliii.gen.
velat finfika med dig.

nåja det får bli när du kommer hem från kenya stanna inte borta för länge!

kramkram.

Anonym sa...

Old touch! Ett av mina favorit-tillhåll inne i stan :)Därrunt finns det många små bra secondhandaffärer. Men det är på Old touch jag oftast fyndar hattar tillexempel. Jag köpte en gång en Jaques Fath klänning där från tidigt 50-tal. Helt underbart ställe!