2009/12/24

Om vår jul.




Min käraste är i Gävle och jobbar han åkte redan i går.
Men han kommer hem vid fyra vi har längtat.
Sen innan han ens gått ut genom dörren.

Svärföräldrar har kommit på fika lämnat julklappar hämtat julklappar.
Min pappa matar Torsten min mamma handlar de där sista sakerna.
Man alltid glömmer till julbordet trots en lång handlingslista.

Mellan alla kartonger och svarta sopsäckar.
Har vi julpyntat och granen är inte ens en meter hög.

I köket står det flyttkartonger vi äter avslappnat och ledigt.
I vardagsrumssoffan istället.
Jag tror man rymmer mer mat så.
Kunna luta omkull sig och låta det lägga till sig och efter några minuter; redo för mer.

Vi stötte julkryddor, nejlikor kardemumma kanel och satte i två skålar med värmeljus i.
Det luktar gott det luktar nästan inget.
Från de förra hyresgästerna.

God jul!

4 kommentarer:

Lisa sa...

Låter fint. God jul!

Katarina sa...

Så roligt att den lila julduken kommer till användning. Jag har köpt en till åt mig själv, fast röd. God fortsättning på er allihopa!

Lillgull sa...

Vilken härligt vit jul det blev! Kul med julstök, man glömmer alltid handla något till julbordet, hehe,så är det bara! God jul! :)

Joanna sa...

lisa,
det har varit rätt fint.
men alldeles för kort.

kata,
den är underbar så många av de riktigt fina sakerna jag äger inser jag att jag fått från dig.
keep 'em coming.

lillgull,
ja den är ju helt fantastisk.
det känns väldigt skönt att det blev en sån här jul nu när jag var så extra sugen efter kyla och knarrande snö och vi inte kunde åka upp till mina föräldrar för att få det.