2009/12/08

Om mansbroscher.




Varför använder inte män brosch?
Det är ju så snyggt.

Min kille har bestämt sig för att införa.
Mansbroschen.
Han har börjat med en brosch från hans mormor.
Den fäste vi på en ulster från hans morfar.
Så då bär han med sig sin mormor och morfar varje dag det tycker jag är höjden av fint.
Inte bara för att markasiterna glimmar så vackert.

I dag rensar vi bort.
Kör saker till Kupan och återvinningen.
Min svärfar kom upp över dan för att hjälpa oss.
Och jag har redan hunnit vara i Bollnäs och prata webb och flash.

I kväll tänker jag välja tapeter till nya lägenheten.
PÅ LÖRDAG FLYTTAR VI.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till med flytten! Jag flyttar på fredag å vill bara att det skall vara över
/Annika

Sussi sa...

Kommer att sakna dina bildskildringar om Gävle..
Lova att inte glömma bort Gävle:)

Joanna sa...

annika,
tack!
och detsamma, tänk, när vi drar efter andan och ska sätta igång.
då pustar ni ut.
(eller antagligen drar ni efter andan för att styra upp i stöket, men ändå.)

sussi,
inte då att jag glömmer.
vi kommer hit och hälsar på och går på loppisar och fikar på spegeln.