2011/03/06

Om en lista.

De allra bästa listorna hittar jag hos AMO.
Och hon hittar de ofta någon annanstans det är himla fint hur vi kan dela med oss.
På internet.

När började du blogga?

20 april 2006.
Jag hade brutit foten och jag var näst intill fången i mitt hem.
Innan hade jag haft en bilddagbok i något år, på egen domän jag och några vänner hade så och då kunde jag inte alls förstå mig på bloggandet.
Varför man frivilligt ville läsa så ingående om andras tankar.
Men sen tog bilderna över även i bloggen och då kunde en lat läsa högst bildtexterna i dagstidningen-människa som jag ta det till mig.

Vad handlar din blogg om och vad skriver du i den?
Min nuvarande blogg startades som en förlängning av mitt moderedaktörsskap på en dagstidning.
Sen jag slutade där har den mer och mer blivit en dagboksblogg med viss förkärlek för bilddokumentation av gamla saker och äldre kläder (och söt pojk).

Vad gör din blogg speciell?
Mitt märkliga sätt att skriva?
Hatat av många men älskat av de bästa.
Kanske även bilderna.

Vad fick dig att börja blogga?
Jag satt hemma med en bruten fot och behövde sysselsätta mig, gillade att se mina ord på nätet på det sätt som bloggen erbjöd.
Jag ventilerade ganska mkt av min vardagsirritation på bloggen.

Vad skulle du vilja ändra i din blogg?
Just nu två ytligare saker:
1. Formen
2. Etiketterna, de hänger kvar från mode-tiden då kategorin "annat" var ungefär allt som bloggen handlar om nu.
Innehållsmässigt inget särskilt, då skulle jag nog redan gjort det.

Inga kommentarer: