2011/03/13

Om manna från himlen.



Förra söndagen åt jag och Torsten mannagrynsgröt till frukost.
Den här söndagen åker vi till fjällen och stannar i en vecka.
Det ska bli en lisa för själen, som manna från himlen.

Jag hoppas på sol för d-vitaminens skull och på härligt väder för alla skidsugna barns skull.
Och jag hoppas att Torsten ska vara precis lika förtjust i sin skidpulka i år som han var förra året.
Och jag hoppas att jag inte ska få magsjuka på veckans soligaste dag, som jag fick förra året.

Men egentligen hoppas jag bara att jag ska klara av att inte arbeta något.
Och inte ens tänka tanken att jag borde arbeta.
För att ni ska ha något att göra medan ni sitter och saknar mig har jag dessutom tidsinställt några inlägg.

5 kommentarer:

Elina sa...

Så snäll du är som ger oss något fint att titta på, och läsa, när du är borta. Hoppas nu du får en toppenfin fjällsemester!

Fröken K sa...

Så bra att du ordnar med inlägg till oss som ska jobba och slita. ;) Vet du förresten hur man gör? Jag trodde inte det gick och få med blogspot?

Angeliqa sa...

Hoppas ni får det fantastiskt på er semester.
Härligt att vi får lite inlägg när du är borta.

Lisa sa...

ha det så fint!

Joanna sa...

elina,
jag är mkt god mot mina läsare.

fröken k,
i blogspot är det hur enkelt som helst!
längst ner strax under rutan där du skriver ditt inlägg finns en länk som heter "alternativ för inlägg".
klickar du på den öppnas en flik där man kan välja om inlägget ska gå att kommentera, samt inläggets datum och tid.
det senare kan du således ändra till önskad tid och vips har du ett tidsinställt inlägg!

angeliqa,
tack!

lisa,
tack tack, (så här i efterhand kan jag ju svara att det blev det).