2009/04/18

Om Gbg, sista delen.



Vi åker hem nu.
Jag är trött i benen och har ont i fogarna.
Det är svårt att låta bli att promenera när man är i Göteborg och solen strålar.

Göteborg ligger mig varmt om hjärtat.
Tiden när jag bodde här.
Var ingen bra tid mitt liv var jobbigt jag levde med en person.
Som tog all min energi och självkänsla.
Ändå känner jag varmt för Göteborg för när jag bodde här.
Var det staden som höll mig uppe.

Jag cyklade ofta omkring jag tog promenader och tittade på allt det vackra.
De få vänner jag hade kunde jag inte träffa lika ofta som jag önskat.
Jag jobbade så annorlunda tider jämfört med dem det var nog mest det.
Plus energirånaren.

Så oftast var det bara jag och staden men det gjorde inget det var ju kärlek.
I alla fall från min sida.

5 kommentarer:

iLLi sa...

Åh, så var det för mig med Uppsala! När jag bodde där... Energitjuvar, men en himla vacker och älskvärd stad!

Kraaam!

Fröknarna Flor sa...

fint och sorgligt på en och samma gång. energirånare är aldrig roliga att ha och göra med.

TuvaMinnaLinn sa...

Relationer med städer är inte att ha för hackor. Några av mina bästa relationer är med gator och platser.

Och aldrig nånsin har jag nog sett en sån tjusig gravid kvinna.
Härlig bilder!

Drömma-Lotta sa...

Götteborrg loves you :0)

Julia sa...

En sådan där energitjuv har jag också råkat ut för. Vi bodde på en vacker ö. Nu åker jag aldrig till den ön mer. Det är sorgligt men jag kan inte. Får liksom ont i magen då. Så jag låter bli.
Du är en tuffing som inte känner som jag. Jag önskar jag var tuff. och lycklig.
Du har så fin blogg att det känns som sol i hela magen. Hej!