2009/04/02

Om himlen och gatorna och Myrorna.



När de sopar gruset från gata och trottoar.
Då är det inte långt från riktig vår.
Himlen var extra vacker i förrgår.
Jag är extra förtjust i floccusmoln, särskilt när de är i kombination med stratocumulusmoln.
Men dessa vad heter de?
Jag trodde fiskbensmoln men det kanske är fel?

Myrorna öppnade i Gävle i går.
Det känns tryggt på något sätt tycker jag.
Myrorna har alltid varit likamed second hand för mig.
Det var den första butiken som slukade mig i allt vad de gamla tiderna som fanns därinne hade att erbjuda.
Myrorna i Umeå kanske den första kärleken.
Myrorna i Skellefteå hade jag inte vett (mognad?) nog att uppskatta.

Myrornas i Gävle i alla fall, jag fann en fin kappa och två klänningar.
Den på bilden är en av dem.
Och så de tre halsbanden.

Inga kommentarer: