2009/04/13

Om vintageberättelser.




KappAhl har en ny kollektion.
Vintage Stories på bild ser det väldigt vackert ut.

Formgivarna har botaniserat i second hand-butiker och använt sig av inspiration från sina resor.
Jorden runt.
Känslan ska vara 1920-talets Hollywoodfilmer.
Tanken är god, idén är fin och bilderna är underbara.

Jag köpte ett par örhängen och en blomma.
För örhängen och blommor är svåra att motstå tycker jag.
Hela kollektionen påminde mig om det som är Noa Noa.
Ljuvligheten och romantiken.

Synd bara att örhängets "sten" är i plast.
Det fanns ett halsband som var vackert men där stenarna var i plast och då kändes det inte alls så exklusivt.
Som KappAhl säger att kollektionen ska vara.

4 kommentarer:

iLLi sa...

jag tycker örhängerna är helt underbara!! har spanat in dem på olika bilder och varit dundersugen på ett par!

Men vad tusan, är stenarna i plast?? Kunde de inte vara i glas?

Nåja, tror jag ska införskaffa mig ett par så fort jag tar mig till ngn stad!

Ulrika sa...

Jaha!
De finns!
Även i vår stad!

Har sett örhängena i en tidning och tyckte de ser fina ut! Ska jag gå och spana in idag. Men plast var ju faktiskt lite trist. Det ska ju vara en viss tyngd på den typen av örhängen...

Joanna sa...

lina,
de är väldigt fina.
man kan nog överleva plasten eftersom den inte är så stor i mängd och kvantitet.
även om glas hade varit tusen gånger finare.

ulrika,
javisst!
även i vår stad.

men jag håller med, det är just tyngden man saknar när det är plast istället för glas.

mallis sa...

Det såg så fint ut i skylten och på alla bilder. Men kvaliten var inte helt hundra.
Köpte en kofta, men den har redan släppt i sömmen.
Provat den hemma typ bara.

Smyckena såg jätte fina ut.