2009/04/10

Om innehållet.



När jag dricker te.
Är det viktigt att det görs ur rätt kopp.
Samma när jag dricker kaffe.

Vilken jag vill ha kan växla beroende på vad jag är på för humör.
Min vardagstemugg är stor med mörkblått mönster den kommer från.
Min kärastes farmor och är väl från 50 någon gång.

I dag har jag tvättat, manglat strukit vikt.
Dammtorkat skurat toaletten stekt plättar och ätit dem.
Tillsammans med min lillebror och hjortronsylt.

I kväll ska jag på påskpyssel och plockmat hos en vän som fyllt 30.
De har Rock band.
Jag är sugen.

4 kommentarer:

Anna sa...

De där svartvita hade du gärna fått råka packa ner i ett paket coh skickat till mig...hur man råkar göra något sånt. *haha*

Själv har vardagsmuggen en stor döskalle frampå. Så att folk förstår att man menar allvar med sitt kaffe!!

Julia sa...

Håller med om det du skriver. ang. tekopp. Så är det verkligen :)
Fin dag har du haft. jag med. Hej!

Joanna sa...

nehej du anna mina zebror stannar här.

med en dödskalle på, då kan man ju även säkra att man får ha sitt kaffe ifred.
för vem vågar dricka något någon annan hällt upp.
ur ett kärl märkt med dödskalle?
mkt smart tycker jag.

julia,
härligt med fina dagar!
borde det inte finnas en sida där folk får ladda upp sin vardagskopp?
jag hade tyckt det vore väldigt intressant att titta på sånt.
små fragment av människors vardag, det är så himla intressant.

spunnet socker sa...

Ja, allvar, det var ordet! Hemma dricker jag både kaffe och te ur röda muggar med vita prickar. Fått av en vän som köpt i Köpenhamn. Hur flott är det inte med vänner som tänker på en när de reser? Är det helgfrukost eller finbesök kommer skira kopparna i benporslin från Gustavsberg fram. Och på jobbet, där har jag en egen kopp, för vem vill dricka ur en ful mörkblå sak från ikea? Är det nåt jag är petig med så är det att insidan på koppen ska vara vit! Min jobbmugg har en bild med en 50-talstjej och texten "I only work her for the coffee, cake and hot office gossip". Nästan så är det tyvärr i verkligheten. Bara det att skvallret inte är så vansinnigt hett... Jag måste byta jobb snarast!