2009/04/22

Om tröttheten och smärtan och om en klänning.

I dag ser jag ut.


Så här.

Snäv och dan klänning trötta och grusiga ögon.

I dag ska jag jobba vidare med min grupp.
Med projektet.
Vi ska komma på briljanta annonsidéer och presentationsformer och merchandise så fina.
Att ingen skulle kunna motstå dem.

Jag har väldigt väldigt.
Väldigt ont i de där fogarna det strålar ner i benen för varje steg.
Och bränner som eld jag hade inte tackat nej till att vara utan det.

Nu ska jag gå till tåget.
Som i veckan är en buss för de reparerar spåret men det kanske jag redan sagt?
Det kan i alla fall innebära plus en timmes pendling varje dag.
Det blir 4 totalt och det är inte kul.
Alls.


Klänning, Ria.

3 kommentarer:

iLLi sa...

Nä, huga! Det där med pendling saknar jag inte...
Fast det var i o f sig ganska praktiskt när man pluggade och hade mkt litteratur att läsa. Då gjorde man bort det på tåget!

Lyckliga Hon sa...

Nu kommer jag med ett hiskeligt redigt tips, men har du testat en såndäringa gravidgördel som kan liksom spänner över höfterna, under magen? Den stabiliserar bäckenet och gör att det känns uthärdligt att röra på sig. (För annars är ju vila det enda som verkligen hjälper - och hur kul är det?)

Joanna sa...

lina,
om det då var bara en bok eller två att ta med sig.
jag jobbar ju mest på datorn och att ha med sig den känns alltid så mkt mer omständligt.
särskilt nu när vi åker buss, då ryms det helt enkelt inte.
det är så överjävulskt trångt på de där bussarna, jag fattar inte hur det är meningen att man ska rymmas!

i går konstaterade jag att jag hade tre decimeter fram till han som satt framför och att mina ben tryckte mot hans stolsrygg.
kort efter det väljer han att bryskt fälla ner sitt säte, han tyckte väl det var jättesmart för egen del.
få mer plats och sitta bekvämt tillbakalutad.
då hade jag hans hår nästan i näsan.
fast jag hojtade aj aj aj STOPP! när han gjorde det så han fick fälla upp sätet lite.
inte hela, åh nej, då hade han väl förlorat någon slags prestige.

lyckliga hon,
rediga tips mottages gärna.
vi har faktiskt beställt ett sånt där band.
jag har svårt att tro att det ska funka, men det hade jag å andra sidan också om knepet att vända strumpbyxor bak och fram och få plats med magen.

mitt problem är nog också att ena mitt ben är längre än det andra.
jag har gått ryggymnastik för det när jag var yngre.
det kanske gör att det blir värre?