2009/04/17

Om hemmet, min lycka och min borg.



Det finns saker som gör mig glad.
Saker som i ting.
Allt i hemmet till exempel, här representerat av två saker.

Lampan i vardagsrummet tillexempel.
Den är elegant med sina glasprismor och rustik.
Som vilken kvinna från Norrbotten som helst nej nu blev jag nog mest lite hemmakär och.
Överromantisk.
Men det fina med lampan är att den är både elegant och rustik.
Så vill även jag vara.

Och den hallonröda duken.
Som fått ligga på byrån i sovrummet sedan urminnes tider.
Eller i alla fall sedan vi flyttade in.

Fast jag är ju inte i hemmet just nu.
Jag är i Gbg.
Det är sommarkänsla och snart ska jag åka till Haga.
Till Lotta.
Fint det.

3 kommentarer:

Lyckliga Hon sa...

Kommer hit varje dag och kikar och är lite kär i dig tror jag. Eller i din blogg som ger mig allt detta vackra. Orden. Bilderna. Tack för att du finns. Och din blogg.

Drömma-Lotta sa...

Håller med :)

Joanna sa...

lyckliga hon,
så du säger!
jag blir alldeles pirrig och varm av glädje!
tack för att DU finns.

lotta,
ditt hem ditt hem jag skulle se vart enda hörn av det.