2010/10/26

Om de välgjorda skorna.


Skomakaren ville inte lämna tillbaka dem.

Lärlingen ropade från verkstaden jaså är det du som äger de skorna!

Och de sa lyckan i yrket är att få se såna skor.
Välgjorda och svensktillverkade.
För 40 kr på Myrorna i Gävle blir man glad.
När man fyndar sånt.


Efter graviditeten var mina fötter så mkt större.

Jag oroade mig över alla skor och förstod.
Hoppades mest.

Att det fanns en chans att de skulle återgå i storlek.


När jag provade dessa några veckor efter förlossningen rymdes fötterna inte alls.
Och jag ska inte säga att jag fällde tårar men inombords.
Grät jag.


Jag har inte provat dem sen dess men något säger mig a
tt det finns hopp nu.

4 kommentarer:

amanda löwenberg sa...

Åh så vackra de va! Hoppas de passar!

Lillgull sa...

Så underbart! Då kanske det finns hopp för mig och mina skor också?

Har mycket som jag knappt får in foten i ens...Och då är ändå min unge nio månader gammal snart...

Men det är väl en fem sex envisa mammakilon som biter sig fast såklart.
Om ett år kanske jag vågar prova då...Hoppas...
Påtal om ljuvliga gamla saker som är svensktillverkade, har du sett min nya, gamla sittvagn jag har fått tag på?!

Frida sa...

då håller jag tummarna
för dig och dina skor

Joanna sa...

amanda,
visst är de underbara!
jag har inte vågat än...

lillgull,
det ska du nog fortsätta hoppas på.
jag märkte inte stor skillnad på kroppen det första året, men i somras var det som att det mesta sjönk in igen.
att det nu bara är fläsket som gör mig stor, tidigare var det ju hela kroppen som var expanderad.

och sittvagnen, ja, du såg väl mitt skrik.

frida,
tack snälla du!