2010/10/03

Om vår sjuka helg.





I helgen: Torsten har fått käktänder och jag har fått.
Feber.
Torsten likaså.

Men bara på kvällarna på dagen har han mått bra då har vi varit ute.
Innan min käraste åkt till jobbet.

Sen har jag och Torsten åkt hem och haft feber.
Tillsammans.
Fast min feber är inte varit något att tala om egentligen och min slöhet och huvudvärk.
Har fått vänta.
Vänta till de få gånger Torsten har sovit (som nu).
Då la jag mig en stund i soffan och ynkade mig lite.

Nu lyssnar jag på höstvindarna i lövträden utanför.
Och tänker hur mkt jag uppskattar hösten.
Att september och oktober är mina favoritmånader.
(Förutom augusti men det är ju för att jag fyller år då.)
Hösten lukten och allt det friska.

I morgon ska jag inte vara en trött mamma i morgon ska jag vara hurtig.
Och ge Torsten all uppmärksamhet han ber om.

Inga kommentarer: