2010/10/21

Om Mad Men, del 1.




Jag har aldrig sett serien Mad Men.
Men jag har ju sett att den omges av en tjusig stil.

På lördag ska jag på 30-års-fest med Mad Men-tema.
Jag fick googla lite för att se mer exakt.
Och konstatera att jag får modernisera min frisyr lite.
För att passa in.

Och eftersom min käraste jobbar på lördag och eftersom jag har en liten rackare hemma.
Som gärna klättrar på saker och vill ha allmän uppmärksamhet.
Har jag redan börjat prova kläder jag funderar på klänning ovan.
Tillåter dessvärre inte allt för mkt andning eftersom den klämmer åt.
Över nedre revbenen.

Halsbandet har ett spänne som jag vill se mer av.
Men som jag tröstar mig med att tänka att det kanske fångar folks blickar.
När jag lämnar rummet.


Stanna gärna kvar för den spännande fortsättningen;
Klänningsalternativ nummer två!
(Presenteras i em.)

9 kommentarer:

A och A sa...

Å vad fint. Du ser ut som en filmstjärna! Fantastiskt!

Anonym sa...

Du är ursnygg!

/Sofia

inte skyldig sa...

spännande!

amanda löwenberg sa...

Åh så himla fin den var! Perfekt madmen-tema!

Elin sa...

I mitt tycke, en fantastisk klänning!

Fröken K sa...

Urtjusigt!

Lotta sa...

Instämmer med ovanstående: du ser strålande ut i klänningen och halsbandet! Som hängiven Mad Men-tittare anser jag absolut att du lyckats fånga seriens estetik och känsla. En serie som jag för övrigt varmt kan rekommendera!

Har en fråga till dig som gäckat mig ett tag. Det gäller den underbara vita Noa Noa-kragen du visade tidningsklipp på för ett tag sedan. Du skrev att du skulle få den hemskickad från Norge om jag inte missminner mig. Finns det med andra ord en webbshop i Norge som säljer de? Jag blev blixtförälskad i kragen men upptäckte till min stora besvikelse att Noa Noa vare sig har webbshop eller återförsäljare häruppe i Umeå med omnejd.

Anna sa...

Du är alltid så fabulöst snygg i håret. Efterlyser ett inlägg om din frisyr :)

Joanna sa...

agnes,
tack!
filmstjärna, det var inte fy skam.

sofia,
tackartackar.

inte skyldig,
visst gjorde jag din dag?
med spänningen alltså, hehe.

amanda,
den passar nog väldigt bra in på en mad men-fest tänker jag.
där man gärna vill vara lite övertydlig i sin "utklädnad".

elin,
visst är den!
tjock och härlig i tyget dessutom.

fröken k,
men tack fina du!

lotta,
det låter som ett gott omdöme att få från en hängiven tittare.

tyvärr så har noa noa ingen internetförsäljning öht.
(något som irriterat mig i många år, för ingen butik har hela kollektionen så att se något på bild och sen gå på jakt kan vara riktigt irriterande.)

min ska skickas till mig av en dekoratör jag känner som jobbar på noa noa.


anna,
tack så mkt!
jag har fått frågan tidigare, och jag har verkligen för avsikt att visa.
får se när det blir verklighet.