2010/10/18

Om romantisering.




Jag är väldigt bra på att romantisera saker.
När jag är i Arvidsjaur till exempel.
Då tänker jag hur härligt det vore att bo där att kunna promenera till precis alla i samhället utan att det tog lång tid.
Ta en sväng förbi min morbror och moster och dricka kaffe med dem.
Lukta på sågspånen i min morbrors snickarverkstad.

Gå en sväng förbi Inger och utbyta tankar om livet eller bara få en härlig kram.

Jag tänker att om jag bodde i Arvidsjaur skulle jag promenera runt Ringlet varje söndag.
Och ha tid för vänner styra upp middag minst varannan helg.
Gå till badhuset tidig morgon och simma några längder innan dagen börjar.

Och bo i ett stort och billigt hus med tallar runt tomten.


Jag har mammas härliga handleds- och halvahandenvärmare.
Och jag och Torsten promenerade till Dollarstore medan min käraste och mina svärföräldrar checkade ut.
Och packade in allt (utom min svärmors resväska) i bilen.

2 kommentarer:

iLLi sa...

Åh, det är ju där jag bor... :-)Nästan i alla fall!

Det är faktiskt rätt skönt att bo här igen. När man väl vant sig! ;-)

Kramis och tack för en trevlig Lördag!

kramar!

Lisa sa...

åh vad fina bilder. du är så fin!