2010/11/12

Om en oförskämt fin arbetsvecka.




Jag kan skriva i evigheter om.
Hur bra jag trivs på mitt arbete hur mkt jag gillar mina arbetskamrater och hur jag aldrig känner att jag inte vill gå till jobbet.
Men det ska jag inte.

Istället ska jag berätta om hur extra fin just den här veckan var.
Och jag arbetar bara halvtid men denna halva tid har i veckan bestått av:
film, massage och mingel.
Mellan det några em-fikan, skratta så att tårarna rinner, och layoutat sexsidigt reportage som jag blev nöjd med.
Samt börjat på min favorit: en slags plocksida.
Plus några roliga/intressanta erbjudanden.

I går när jag kom hem hann jag ändå träffa Torsten (innan han somnade).
Och i dag gick han till dagis och jag har en sån där duktig förmiddag där jag städat, tvättat, strukit tvätt, rensat lådor, diskat och räddat några växter.
Allt medan regnet gör rutorna randiga och allt känns extra mysigt i att få vara hemma.

I eftermiddag möter jag upp en vän från norr.
Som är nere i arbete vi ska dricka någon drink och samtala om livet jag längtar.

2 kommentarer:

Magpie sa...

"regnet gör rutorna randiga" vad fint det var. Tog ett tag innan jag fattade, vart helt upp i nåt grafiskt tänk - randigt och rutigt, som man kan vara, inte väder.
Jättefin blogg, ska hälsa på dig fler gånger!

Joanna sa...

ja, ibland fastnar man i saker av någon anledning.
jag kan till exempel ha svårt att höra vad någon säger bara för att jag fått för mig att de ska säga något annat.
då frågar jag va kanske fem gånger.

men trevligt att du gillar min blogg!
kom gärna hit igen!