2010/11/05

Om mina barnfria timmar.



Efter att ha stigit upp kl 06 och gett Torsten sin välling.
Och läst några böcker för honom och bytt blöjor och klätt honom.
Och sedan bytt kläder på honom eftersom han hann blöta ner sig.
La jag mig i soffan och lyckades somna.

En seger, att somna.
I vanliga fall är jag alldeles för stressad för att klara det jag ligger bara och tänker.
På allt jag borde göra det slutar sällan med att jag faktiskt gör det.
Utan oftast i den ytterst frustrerande paralyserande icke-handlingen.

Sen vaknade jag och åkte in till Söder.
För lunch med Sophie och en massa prat.
Att prata är så härligt jag har väldigt många timmar kvar att säga henne.
Innan vi ens kan börja om från början och gå igenom saker en andra gång.

Sedan handlade jag vin och skyndade mig hem.
Till att hämta Torsten på dagis.

Inga kommentarer: