2008/01/04

Om mitt nyårslöfte.

Jag sa det inte högt till någon.
För jag tänkte att det skulle bli så jobbigt att förklara mig om jag inte kunde hålla mig till det.

Tyst för mig själv var mitt nyårslöfte att sluta köpa second hand-kläder som är lite för små.
Jag tror att jag inte kommer bli mindre med tiden.
Och jag tänker inte aktivt göra något åt det för då måste jag alltid hålla mig till det och det låter så besvärligt, jag är den storlek jag är.
Så Joanna: sluta köp lite för små second hand-kläder.
Hur fina de än må vara.

Det löftet till mig själv.
Höll till i går.


Det är, om man kan sin matematik rätt, tre dagar.
3 dagar.

För igår fann jag en förtjusande liten jacka på Kupan i Gävle.
För tjugo kronor.
Som är bara aningens snäv i midjan men man kanske kan ha den uppknäppt?

1 kommentar:

Anonym sa...

Klart man ska ha den uppknäppt. Fantastiskt fin var den.