2008/01/21

Om body - tack jag klarar mig.

Men vad är det som händer?
Varför har den kommit tillbaka?

På 90-talet.
Det var tjejer i permanentat hår uppsatt med en scrunchie.
Jeans hårt åtragna i midjan av smala läderskärp.
Och kanske en väst i blommigt grovt möbeltyg.
Och:
En body.

För att vadå?
En vanlig tröja att stoppa ner i midjan inte funkar?


Body från French Connection.

Jag tror inte jag ägde någon då.
Och jag tänker inte äga någon nu.
Och ja jag lovar, om jag ändå faller för trenden så ska jag erkänna det genast.


Bild från www.oli.co.uk.

2 kommentarer:

Anonym sa...

är det så det heter. scrunchie. jag har haft otaliga. min sista var den fulaste, den var mörkbrun med mörkbruna ränder och den är nu död och begraven sedan många år. och alla dessa scrunchies som jag ägde utan att känna till dess rätta namn. jag som bara kallade dem hårsnoddar.

Joanna sa...

nu vet du.
detta är en mkt lärorik blogg.
MKT.