2012/09/10

Om de lika dagarna.



De är väldigt lika mina dagar.
Lämna 9, hämta 15, avleda gråt, avstyra skrik, svara på ett tusen frågor innan frukost, krama hej då, pussa och lyssna och hitta på aktivitet så ingen somnar vid 16 (ingen likamed Torsten), och mata Kaj lite nu och då och tvätta kläder och hänga kläder och vika kläder och sen hälla upp en kopp kaffe.

Och blir bra eller dåliga mkt beroende på hur barnens humör och tillstånd är.
I dag var en bra dag för
1. Torsten grät inte floder och bönade att få följa med mig och Kaj hem när vi skulle säga hej då på förskolan, och
2. Kaj åt äntligen en hel portion gröt (likamed han har inte lika ont i halsen eller i tänderna eller vad det är som har gjort att han inte ätit bra).

Enkelt så.
Jag är föräldraledig.
Jag är en mamma.
Nu bör jag gå och sova.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Sov gott! Och sov!

Stitchordie sa...

Påminner väldigt mycket om mina dagar, fast mina barn är lite yngre än dina -2 år och snart 6 månader. Jag känner även igen mig i stilkrisen gällande kläder och inredning. Tänkte bara säga det. Du är inte ensam. Jag vill ha en personal shopper. Eller bli omgjord.

Joanna sa...

facutvivas,
JAG VEK TVÄTT!
Fy så dåligt val.

Jenni,
tack.
Det känns skönt att höra, vi går väl in i nästa fas av livet kanske?
Jag vill bli fettsugen (nästan skämt).

Anonym sa...

men seriöst, hur många timmar får man ha förskola hos er när man är föräldraledig?

Joanna sa...

Anonym,
jag upplever din ton som rätt irriterad, blir osäker på hur jag ska svara dig.
Frågan känns egentligen inte som en fråga, mer som undertryckt ilska, du kanske också är föräldraledig med barn på förskolan och bara har sovit extra dåligt?