2009/06/18

Om blommor och om böcker.


Förra sommaren.
Fann jag en klänning med stora rosor på den hade jag sedan.
Så ofta jag kunde.

Och lyxsafarijackan hoppas hoppas hoppas jag.
Att jag kan ha sen, att gravidbröstkorgen återgår till sin tidigare storlek.
Och att brösten inte löper amok av inställningen "nu ska vi amma tills vi dör" (som jag inte personligen innehar men man vet ju aldrig vad kroppen tänker göra).

Men till den dagen får jag vänta.
Bland annat genom att läsa böcker jag lånade en liten hög för några veckor sedan.
Men det är svårt med böcker, har man inte sett något tips någonstans är det nästan omöjligt.
Tycker jag.
Det är inte som att bläddra bland galgar i klädbutiker.
Man kan liksom inte bläddra sig igenom ett biblioteks alla bokryggar och ögna igenom baksidorna.
Så det blir ofta några på måfå men det kan bli lyckat det med.

Fast ska jag vara ärlig kommer jag nog mest spela Sims 3 i dag.
Efter att jag varit hos akupunktören och fått nålar mot min foglossning.


Klänning och väska, Kupan Bomhus
Jacka och scarf, Noa Noa.

4 kommentarer:

Fortfarande lycklig sa...

Åh böcker. Ljuva värld. Tänk om man hann mer! Läser för tillfället Dödgrävarens dotter av Joyce Carol Oates och den är fantastiskt underbart bra. Så om du inte har läst den...

Bonnieto sa...

åh, sims 3, mitt hjärtas längtan. så synd att min mac är alldeles för gammal för att orka med sådana strapatser.

spunnet socker sa...

Om du ska hitta böcker på antikvariat så tycker jag att du ska leta efter böcker av författarinnan Margaret Atwood. Jag har precis läst färdigt "Kattöga", fantastisk roman! Hon har skrivit mycket och finns ofta på antikvariat. Nyare boktips är alla Anna Gavaldas böcker, just nu läser jag hennes nya "Lyckan är en sällsam fågel" och den verkar lovande den med!

Lyckan var också i helgen att hitta mammas gamla låda med klassiker på vinden. Den bor hemma hos mig nu!

Joanna sa...

fortf. lycklig,
böcker är en härlig värld när man väl hittat rätt.
och då är det lite med sorg jag läser ut boken, för att den är slut för att jag inte längre kan ta del av världen.

dödgrävaren har jag inte läst, tack för tipset det ska jag komma ihåg!

bonnieto,
sims 3 är roligt.
men jag är ju en prylmänniska och gillar även kläder, så just nu är det lite tråkigt att det inte finns så många olika saker att välja bland.
till skillnad från sims 2 där jag har nästan alla expansions jag är ohälsosamt förtjust i sims.
köp en ny mac, det tycker jag du har en god anledning till att göra.

spunnet socker,
jag har faktiskt läst kattöga nu när jag tänker efter.
men det var just när den kommit och det var väl rätt länge sen? kommer knappt ihåg vad den handlar om längre.
och en hel låda med klassiker, det förstår jag skänkte lycka.
tack för boktipsen!