2009/09/12

Om skor och blommor och dagen.

Jag köpte ett par skor på Tradera.



De var för små.
Mina fötter har blivit bredare.

De fina blommorna fick vi från tidningen.
Innan.
Mind you.
Jag skrivit att jag gillar orange tänk vilken tankeläsande redaktion det är.

I dag
- får vi besök av två vänner och deras kärastes
- ska jag skriva en text till en sportbilaga (ja sanning, sport!bilaga) deadline mådag
- arbeta på skoluppgifter: sju loggor deadline måndag, en karta, en framsidelayout och ett bildspel
(Egentligen även en portfolio men den låtsas jag inte om så länge)
- fika på Spegeln med ovan nämnda vänner
- och egentligen tänka ut lite mer kring mitt nästa modereportage men det kanske får vänta.
Till i morgon.

5 kommentarer:

Ulrika sa...

Idag hittade jag ett par så fina skor på Erikshjälpen! Hur gärna jag än ville ha dem så var de för stora för mig, du skulle kanske ha kunnat haft dem... (strl 5½) De låg i min korg länge och jag spanade efter dig. Till slut ställde jag tillbaka dem. Bruna, fina med sleif, kilklack. Gamla. Kolla onsdag!

Joanna sa...

åh nej åh nej är det sant!
så typiskt, men jag försöker att inte gå på så många loppisar just nu jag har verkligen varken råd eller plats.
hur billigt det än må vara.
tror att 5 och en halv är för litet för mig, brukar ha 6 och det var innan graviditeten.
men om jag går dit på onsdag ska jag kolla.

och tack för att du spanade efter mig, det var himla omtänksamt.

Stina sa...

Vad tråkigt att de fina orange skorna inte passade.

För ett tag sedan visade du ett väldigt fint vimpelhalsband som var vändbart. Hade du gjort det själv? I så fall är jag himlans nyfiken på hur du gjorde det.

Ha en trevlig söndag!

Joanna sa...

stina,
ja otroligt tråkigt men jag har inte gett upp hoppet än.
fötterna är fortfarande rätt svullna av graviditeten, så kanske de går ner sig lite till och de kommer i dessa tjusiga saker lagom till våren.

vimpelhalsbandet har jag gjort själv ja.
jag kan försöka göra en fin lite pysselinstruktion och lägga ut på bloggen.
det var ett tämligen enkelt pyssel.

ha en trevlig måndag!

Stina sa...

Åh det vore jättetrevligt om du vill göra det! Det ser så piffigt ut och om det dessutom är enkelt är det perfekt.

Och: den som väntar på något trevligt väntar nästan aldrig för länge :)

Trevlig måndag du med!