2010/05/26

Om en grön jacka och en livlig pojke.


Torsten sitter aldrig still.
Knappt ens när han sover då snurrar han på sig och sätter sig upp i sömnen tippar omkull för att han ju sover.
Och ska av någon anledning alltid ligga på tvären.

Armarna blir trötta av att hålla i ett barn som alltid rör sig.
Jag håller honom på vänster arm och sminkar mig med den andra.
Håller honom på vänster arm och gör frukost med den andra.
Nu låter det ju som att hans pappa aldrig är där men han är där jämt.
När jag har bråttom distraherar han Torsten men det är ju det.
Att jag vill ha Torsten nära.
Den timme på morgonen innan vi skiljs åt vill jag helst inte släppa honom för en sekund.
Men armarna orkar inte.
Särskilt inte den livliga pojken som pekar och lutar med kroppen åt det håll han vill att vi ska gå.
Ska ta allt jag håller i (i dag pudret samt rouget, det senare lämnade mer spår än det tidigare).

Jag säger som jag alltid säger.
Man kan bli trött väldigt fysiskt av att ha barn.
Men psykist ledsnar jag aldrig det är det finaste som finns.


Ja vi syns ju knappt men jag har en grönblåturkos kofta med guldknappar (som inte syns öht).
Den är från Kupan och min klänning är från Indiska.
Torsten har lite från Myrorna, ärvda saker, och sommarskor plus body från H&M.
Visst är vi fina.

6 kommentarer:

amanda löwenberg sa...

Ja ni är jättefina!

amanda löwenberg sa...

Sv: Ja det är verkligen det! Jag har varit på Nässjö inredningar. De bygger butiksinredningar, och de jobbar med Monki, Weekday, Gina Tricot och massa andra företag. Det har verkligen varit lärorikt!

A och A sa...

Jättefina! Jag skulle också vilja sminka mig, men jag orkar liksom inte. Skärpning behövs. Jag har blivit en sunkmorsa med kräkor på axeln... aj aj.

Anna-Karin sa...

Vad fint skrivet. Jag är rädd för tröttheten och vad den ska göra med mig sen. Men det fina om att du inte bli psykiskt trött ger mig styrka.

Karin sa...

Så tjusiga så! Tack för en väldigt fin blogg. Du är så inspirerande!

Joanna sa...

amanda,
tack tack.
och praktiken, den låter ju mkt spännande.
butiksinredningar, det tänker jag jämt på när jag är i en butik.
gör ju verkligen mkt av hur en butik uppfattas.

aa,
jag har just börjat orka mascara.
fast bara ibland, för det är fortfarande så himla jobbigt att tvätta av på kvällen.
men rouge orkar jag, då ser jag fejkfräsch ut.

annakarin,
tröttheten är värsta fienden.
men man klarar det.

karin,
men tack snälla du det var verkligen glädjande att höra.