2010/05/02

Om våren och pianofingrar.



I dag är det maj det var det även i går.
Maj.
Hur fort flyger tiden?

Jag tar min gula klänning och min trötta son.
En stor brosch och nötta naglar ut på picknick.
Försöker att stå emot frestelsen.
Att lägga mig i sängen det är inte bra som det är nu.
När jag längtar efter att få lägga mig för kvällen när jag inte ens ätit frukost än.

Torsten fick för sig att vakna halvfyra i dag.
Och min långfingernagel på bilden.
Klämdes i ett piano när jag gick dagis hela nageln fick ryckas.
Om jag minns rätt.
Det blev lite extra brosk i den yttersta leden fingret är längre.
Än sin högertvilling.
Och två ärr på vardera sida om nagelbandet i bland gör det till och med ont fortfarande.

Killen som drämde igen locket över mitt finger heter Magnus.
Han förblev kort och bråkig han har nog aldrig ens tänkt på.
Att han gett mig detta för resten av livet.
Pianot var rött.
Och efter detta för alltid utan lock.

PS.
Vem den nu än var som kom på den här typen av skärning över bysten.
Kan antingen inte ha varit kvinna.
Alternativt inte ägt ett par bröst större än miniminiA?



Klänning Beyond Retro,
brosch H&M.

4 kommentarer:

Anna-Karin sa...

Väldigt vacker klänning och smart sätt att använda brosch.

Lena sa...

förmodligen en man som gillade att se klyftan.

jag har ett liknande finger, fastnade i ett kugghjul när jag var kanske åtta. fingret är fortfarande snett och skevt.
men såna saker gör oss ändå speciella, tråkigt att det fortfarande kan göra ont, men i övrigt kan du ju säga att du har ett finger som inte liknar någon annans.

Unknown sa...

Broschar är smarta ting. Jag köpte en svart klänning på second hand i våras, som knapphålen var förstora på, så dem sydde jag till lite och satte en brosch emellan så att tyget inte skulle glipa.

Joanna sa...

annakarin,
jag är särskilt förtjust i den gula nyansen.
visst är den fin.

lena,
haha ja naturligtvis.
jag gillar hos människor just deras ärr.
som bär på en historia som visar att vi levt.

mia b,
visst är det.
utan brosch skulle jag ej klara mig. eller nu överdrev jag men det är himla fint med broscher.

smart lösning förresten.