2010/05/04

Om Operakällaren och en proppad mage.


Jag sätter mig i ett hörn och äter tårta sa jag.
När de sa att det inte var några problem att stanna att de snart öppnade nattklubben.

Jag och Birgitta åt pressmat.
Smörgåsbord på Operakällaren och det var så gott.
Eller mest mycket kanske.
Och med en efterrättsbuffé.

Det var en trevlig servitör som berättade kuriosa för mig.
Bland annat om själva smörgåsbordsmöbeln.
Och en kille i snäv kavaj som hälsade välkomna vi kom sist.
Han har trevlig och rolig och förstod precis att jag skojade.
När jag sa att vi försökte lista ut vilka som var trevligast.
Och det där om att äta tårta i ett hörn.

Gott och trevligt var det sen gick jag genom Gamla Stan.
Och bjuder på hemskt dålig kvalité från min mobilkamera nu ska jag jobba vidare hej hej.

2 kommentarer:

Lisa sa...

muuuuuums! gamla stan är fint.

Joanna sa...

lisa,
verkligen mums.
och gamla stan kan jag inte gå i utan att fantisera om hur det var förr.
verkligen önska att jag fick kika tillbaka i tiden några hundra år. se skiten höra larmet och lyssna på människorna.