2010/05/24

Om FAA.

Så smarta vissa är.
Som passar på att sälja grejer som inte passat dem.
Från den där H&M-kampanjen.
Eftersom allt blev slutsålt så snabbt och många verkar vilja ha.

Själv hade jag aldrig kommit på tanken.
Bara snällt skickat tillbaka eller återlämnat i butik.

Men så dryga somliga är.
Som faktiskt köpt flera av varje sort för att helt uppenbart.
Försöka göra sig en hacka på Tradera surt av mig att tycka kan man tänka.
Alla får väl göra sig affärer.
Men jag minns en gång då Tradera var som en liten undangömd fyndloppis.
Med folks gamla saker de ville bli av med.

Och även tycker jag.
Att det är väldigt hetsigt och jobbigt.
Att tänka för mkt pengar.

4 kommentarer:

Lisa sa...

det är sjukt att vissa köper flera plagg och sen säljer dem för dyrare än vad de har köpt dem! dumt tycker jag. inte köper jag dyrare plagg än vad jag hade kunnat fått dem för i affären!

Anonym sa...

Hmm ja det är ett spännnande fenomen. Men överallt där det finns en möjlighet att tjäna pengar så gör folk det..

Moa - En magisk purt... sa...

jag skulle inte köpa upp kläder på det sättet men jag måste ändå säga en sak.det är kanske lätt att döma de som tänker pengar. men i tre månader framöver ska jag leva på 4000 kr i månaden så jo, jag tänker pengar. och det är jobbigt. och det finns ju de som har betydligt mindre pengar än så dessutom.

Joanna sa...

lisa,
om jag verkligen verkligen ville ha en grej kanske jag skulle vara beredd att betala för den.
men det gör ju inte att jag knyter min näve lite och tänker att de som köper massor för att sälja faktiskt ökar hetsen och stressen för oss andra (lata) människor.

catrin,
visst är det så.

moa,
det sättet du talar om är ju ett helt annat sätt att tänka på pengar.
vi måste också tänka på pengar, vi har ganska länge levt på en enda föräldrapenning på en hel trepersonersfamilj och det är ganska lite.
nu har jag praktiklön men det gör ju inte att vi kan sluta tänka på våra pengar.

men att tänka på pengar på det sättet att man letar sätt att få en massa.
alltså, man investerar en hel hög pengar för att sedan kunna sälja dyrare, jag menar att det är på det sättet jag själv aldrig skulle orka.

och jag förstår så klart att det är så allt funkar.
investera sälja hålla ekonomin igång.
men det finns olika sätt och vissa känns mer snikna än andra.
dock hör inte miniinkomst till dessa.