2010/10/12

Om hallongrottan.




Min lillebror har flyttat in hos oss.
Det gjorde han faktiskt redan i somras han har fått ta rosa rummet.
Den lilla kammaren mellan köket och vardagsrummet.

Han hade en önskan om att den skulle kallas Batmangrottan men jag påpekade att med tanke på tapeterna.
Så passar hallongrottan nog bättre.
Det var dessutom hans absoluta favoritkaka när han var cirka tre år gammal.
Vilket spikar benämningen på rummet en gång för alla.

Jag försökte ta bort småprylarna så att det skulle kännas som hans eget.
Det kan man kanske inte se att jag gjort men jag tror att han ändå känner det.


PS.
Torsten älskar att ha en morbror här.
Han kommer att falla i bitar när min lillebror flyttar.
(Vi hoppas alla att han inte gör det allt för snart för jag älskar det också.)

2 kommentarer:

amanda löwenberg sa...

Åh vilket fint namn på ett rum! Kul med släkt hemma hos sig! Det är alltid så trevligt!

Joanna sa...

amanda,
ja jag är nöjd.
hallongrottan.
fast lite vaga antydningar på snusk tänker jag ändå att det kan låta som, vi får se om jag behåller namnet den dag det blir torstens rum.
tror inte det.

men det är trevligt att han bor här.
han är mysig och bra.