2012/03/05

Om ett storebrorskalas.






Så jag använder mig av bilder från Instagram.
För att jag blivit för lat för att ladda över från kameran, särskilt nu när den bärbara datorn inte längre funkar.
Och jag måste sitta vid den stora, som inte alls har lika bekväm stol som soffan är.
Avskyr det, de gör sig inte alls lika bra på dataskärm som på liten telefon.

Vi hade ett kalas i lördags.
Storebrorskalas.
Det hela var egentligen fika och kika på Kaj i förklädnad.
Och ville man köpa presenter så bad vi att man i första hand skulle tänka på Torsten, för det är han som behöver känna uppskattning.

Det var härligt med besök, och känslan av belåtenhet efter att ha städat undan och röjt, plockat fram fint porslin och dukat.
Jag älskar att duka fint.
Det var länge sedan vi bjöd hem en grupp människor, jag saknar det, jag tycker att hemmet gör sig bäst när det är liv och rörelse.
Till våren ser jag framför mig vänner på besök och öppen balkongdörr och vitt vin i glasen.
Eller te och kaka och en massa barn.

Fikabrödet hade jag planerat att baka, sedan retirerat till snabbare lösning om att köpa.
Men sen kom min mamma som den räddande kvinna hon är, och bakade bullar och kakor.
Köpebröd funkar lika bra, jag dömer ingen med köpebröd, och vissa är riktigt goda men ändå.
Det blir aldrig riktigt samma känsla som ett fat med hembakat.

3 kommentarer:

Annie sa...

Storebrorskalas, vilken bra idé! Den knycker jag. Vore spännande att höra hur det gått att bli storebror och ta till sig att bebisen varken kommer åka därifrån eller går att lämna tillbaka på bibblan, utan nu är en del av familjen och vardagen.

Regina sa...

Tur att jag ser dem ur en telefonkärm då :)

Joanna sa...

annie,
det tycker jag verkligen att du ska göra!
bäbisen fattar ingenting ändå, och det äldre syskonet behöver nog få känna att folk kommer och hälsar på för dennes skull också.
att all uppmärksamhet inte riktas mot den nya bäbisen.

jag berättar gärna om storebrors reaktioner.
så snart jag har tid till det!


regina,
hahaha ja det är tur för dig.
du skulle bli förfärad annars!