2012/10/08

Om mina nya skor.


Jag har hittat ett par skor som jag gärna tackar ja till.

Förr i tiden kunde jag inte gå in i en skobutik utan att hitta minst tre par jag verkligen absolut på fullaste allvar måste ha.
Nu hittar jag knappt någonting alls.
Är det jag, eller är det trenderna som ändrats?

Jag blir snål när jag ska köpa skor.
Samtidigt vill jag hellre investera i två tre par riktigt bra som kommer att hålla länge, och passa sin årstid.
Men då kostar det ju.
Och då blir jag snål.
Döläge skulle man alltså kunna kalla det.

Men de här alltså, lagom diskreta men ändå med något kul för att det ska kännas lite som mitt gamla/rätta/nya? jag.

7 kommentarer:

Världen enligt J. sa...

Sjukt fina skor! Alldeles lagom mycket tvist.

Anonym sa...

Jag är precis likadan med skor. Snål. Jag köper skor sjukt sällan, främst för att de flesta är för stora för mina fötter. I går hittade jag ett par för 699 kronor som var i min storlek (yay), fodrade, snygga. Köpte direkt. Sedan kom jag hem och provade och insåg att de faktiskt inte var så sköna. Eftersom jag har så svårt att hitta rätt storlek i skor och eftersom de var just snygga och fodrade och inte så fasligt dyra med tanke på det – så kan man ju tycka att jag borde behålla. Risken finns att jag inte hittar några andra skor.

Men så kommer snålheten in. Jag vägrar ha skor som inte känns nittionio procent bekväma.

Eller jag vet inte, kanske är det inte bara snålhet, utan praktiskt/vuxet (tråkigt?)?

Joanna sa...

J,
lagom mkt tvist – precis så!

Johanna,
jag kollade på heppo.se i går (gratis frakt och gratis retur) och hittade många skor i barnstorlek jag gärna hade haft.
Det här är vad jag skulle köpt om jag hade mindre fötter (en känga fanns faktiskt i 39 men var slut, gissar att många mammor tänkt som jag när de såg dem).

http://heppo.se/barnskor/kangor/chloe-mid-jr-121236-0099

http://heppo.se/barnskor/kangor/desert-boot-201070-0099

http://heppo.se/barnskor/kangor/406476-113406-0088

Och när jag såg de här tänkte jag på dig:
http://heppo.se/barnskor/sneakers/skylaa-v-jr-120706-0039

(Vad har du för skostorlek?)

fröken lila sa...

de här verkar jättefina, och insidan av läder dessutom. den enda nackdelen jag kan se är att hälften av klacken är gjord av skinn och därmed kommer inte att tála regnväder sá bra. sá omklackning komer att behöva göras förr eller senare, tyvärr.

Anonym sa...

Åh, de näst sista var jättefina! Jag är ute efter några bruna kängor... Jag har storlek 35. Och vill helst prova i butik, för att veta att de sitter bra. Och så avskyr jag att gå och leta efter skor, så det går ju inte direkt framåt för mig. ;)

Stina sa...

Jag är en skofantast jag med, får se om (när?) det vänder för mig. Min Mamma, som också gillar skor, brukar försvara sig med att det går tre par av hennes skor på två av min Pappas. Det brukar jag tillämpa hemma hos mig med.

Måste bara visa en lite rolig sak. (Varning: Kort historia blir lång). Du vet ibland ligger reklam så konstigt i artiklar och blogginlägg. Sådär så att man ibland inte fattar först att det är reklam. Jag googlade en kursansvarig till en kurs jag läste förra året för att förklara för en kompis vem hon skulle kontakta för att fixa en restuppgift. Den fantastiska kursansvariga råkar dela efternamn (och lite förnamn) med dig. På bildsökningen kom en bild från SvD-artikeln om er fördelning att ta hand om Torsten den första tiden upp. Eftersom jag är trogen läsare (efter att jag vann ett kit när du var modereporter på AB!) så kände jag igen bilden och ville läsa den intressanta artikeln igen. Det jag skrivit hittills var bara en massa förklaring till varför jag var inne på artikeln. Men alltså ibland gör reklam mitt i artiklar mig väldigt förvirrad och jag hann tänka "har de bytt vad artikeln handlar om?!" fast jag vet att inte SvD skulle ha dylik bildtext på bilder osv.: http://postimage.org/image/olmh4z5nz/

Joanna sa...

Hahaha!
Det är ju för kul ändå.
Tack för att du tog dig tid att beskriva, jag uppskattar det.