2011/09/08

Om dagens hurra samt mammaglädje.

Torsten har fått en plats på en pysslingeförskola i Nacka.
Och han kan börja redan sista oktober.


Jag kan inte med ord beskriva hur glad jag känner mig över detta.
Har formulerat på ett inlägg om min oro över bytet.
Över att han som bäst haft plats 42 på en av alla de förskolor vi ställt honom i kö på.
Men inte orkat tänka vidare på det, inte velat sätta ord på oron och iom det göra den verklig.

Men så kommer Pysslingen som en räddande ängel, som det val jag egentligen hela tiden hade som första hand.
Och har en plats!
Och är enligt säkra källor ett bra ställe med en bra föreståndare!

Själva bytet för Torstens del.
Det oundvikliga i att han kommer att undra var alla hans kompisar är.
Och personalen som han gillar, alla de som han frågar efter när han inte är på sin kära förskola.
Den biten väljer jag att inte tänka på än, jag vet ju att han kommer att trivas med andra människor också.
Jag vet jag vet jag VET det men det känns ändå i hjärtat att ta sitt barn från en plats han känner sig trygg på.

Som toppen av detta glädjerus som nya platsen är.
Räknade han just upp hur många nappar han ville ha:
En-tå-te-fuua-fäm ex-suu-åtta-nio.
Åh så gulligt!

4 kommentarer:

Alexandra sa...

Å STORT grattis!!!!!

Jag tror man måste ha stått i de där vansinnigt långa köerna för att förstå hur det känns när man väl får plats på en som är bra. Vi fick ju flytta. Så kan det också va.

A sa...

Pysslingen är jättebra, har jobbat på en på Söder och gillade verkligen deras upplägg!

Joanna sa...

alex,
vekrligen, jag har ingen erfarenhet av att vänta, när han skulle börja fick han plats på tre stycken, alla inom max fem minuters promenad hemifrån.
det är väl så när man bor i exempelvis rågsved.

flyttade ni alltså till umeå pga förskolebrist, eller var det bara en anledning som fick bägaren att rinna över?


anna,
han går på pysslingen nu, det är därför det känns extra bra att han får vara kvar inom samma organisation.
gillar också deras upplägg, och det har jag förstått att även personalen gör, och då stannar de och då hinner det bli bra sammansatta arbetslag med erfarenhet osv.
och så är min ena svägerska pedagog just på en pyssslingen, och hon säger att den här vi fått plats på är finfin (känns skönt).

Anna sa...

Det kommer att bli jättebra med förskolebyte. Ni är nöjda med bytet och då förmedlar ni det till Torsten och han kommer känna att det är okej. Något som var bra för oss var att prata om "gamla" förskolan och kompisar och personal där och titta på bilder ihop.