2011/09/21

Om färger och godis.




Färgerna till nya hemmet.
Jag trodde jag visste precis vad vi skulle ha, men nu tänker jag helt plötsligt.
Sovrummet – det kan ju vara vilken färg som helst, varför just brunt? och så fastnar jag i timmar framför färgprover och tapeter.

Till exempel älskar jag färgen på väggarna i förra lördagens tidning.
Hurra vilken fin färg den måste jag ha! tänkte jag, och satt i köket som redan har precis den färgen.
Fastnar jag för något ska det tydligen vara i mängder utan gränser.

Ungefär som glass.
Det har jag och Torsten ätit nästan obegränsat i helgen.
Vi satt i soffan och såg olika barnprogram samtidigt, längtar till han är så stor att vi kan ha planerade filmstunder.
Se en film från början till slut, med te och skorpor och tända ljus.
Jag har redan överfört förkärleken för mys, så detta är nog bara en tidsfråga.

1 kommentar:

Hanna sa...

åh vad fin familj! ni ser härliga ut. Och jag gillar färgerna, det är alltid roligare än vitt!