2011/09/04

Om en lista.

Listor är alltid roliga.
Nu kör vi!

Brukar du komma i tid? Ja, jag är från Norrbotten. Hehe. Alltid med andan i halsen för att jag av olika anledningar blir försenad, men jag tar igen tiden med raska steg och kommer då i tid.
Har du bra kondition? Bättre än vad den borde vara.
När blev du fotad senast? Någon dag sedan, av mig själv.
Hur känner du dig nu? För-förkylning, det där tunga huvudet ni vet. Samt ensam, alla andra har åkt till Skansen. Med tanke på att mina fogar inte klarade det för tio veckor sedan klarar de det ännu mindre nu.
Vanligaste färg på dina kläder? Lila. På senare tid även kamel/kanel/brunbeige.
Blir du bra på bild? Ibland, ibland verkligen inte.
När och varför grät du senast? Kommer inte ihåg. Vilket egentligen kräver några utropstecken, och kanske är ett tecken på att jag trots allt är väldigt lycklig?
Var det pinsamt att svara på det? Nej. Att gråta är aldrig pinsamt, inte ens om det är till dålig amerikansk komediserie.
Hade du en bra kväll i går? Ja. Den var lagom slö (tack vare min mamma, som kunde avlasta med Torsten).
Din favoritdryck på morgonen? Te.
Kan du laga mat? Ja.
Är du nyttig? I lagom dos. Föredrar grovt bröd och sallad framför vitt bröd och pommes. Men trycker gärna i mig choklad.
Är du blyg? Nej. Men ibland känner jag mig obekväm, beror nog mer på personkemi än på blyg.
Vilken tid gick du upp i dag? Tio i sju (sent bara det, han har haft febernatt) gjorde jag välling till Torsten, sen gick han upp och lekte med min mamma. Så jag? Halvnio? (!!!)
Hur mycket krävs för att du ska bli full? Ganska många glas vin (fast just nu kanske inte så mkt alls, med tanke på alkoholavhållsamheten senaste månaderna).
Har du spytt offentligt? Don't mention the war.
Hur många timmar sover du? Helst sju-åtta, men som mamma i snitt sex (aldrig sammanhängande, det är alltid en napp som ska letas eller en ledsen pojke som ska lyftas över).
Vad sa du senast? "Ja, mamma ledsen, u hu hu, hej då." (Torsten är i adjö-fasen där han applicerar sina egna adjö-känslor även på oss föräldrar. Vi är väldigt ledsna nu för tiden.)
Var du på festival i somras? Nej. Slutade uppskatta festivaler 1999 ca.
Vem ringer du när du är arg/ledsen? Beror på anledningen, men min mamma, min syster, min käraste.
Vad skulle du behöva nu? En dusch och alvedon och en kopp te.
Har du snygga skor? Jag tycker så klart det.
Vad var det första du sa i morse? "Ja-a Torsten, vad är det?"
Sov du i din egen säng i natt? Ja.
Har nån annan sovit i din säng i natt? Min make, det är hans säng också. Och de sista morgontimmarna även Torsten.
Har du körkort? Nej, men känner mer och mer att jag vill ha körkort, vet bara inte när jag ska ha tid att ta det.
Är du ensam nu? Ja.
Vad ser du fram emot mest denna vecka? Jobba (ja, sant!), träffa höggravid kompis som väntar tvillingar, samt få något slags svar om exakt NÄR vi får göra ultraljud.

Inga kommentarer: