2011/09/19

Om tårarna som bränner.

Vissa dagar.
Som den här dagen.
Har jag en känsla av gråt hela tiden.

Jag suckar lite extra mkt, och lite extra djupt, och vill låta tårarna rulla över mina kinder.
Men jag har inte riktigt något att låta dem rulla för, bara känslan, så de förblir suckar och tungt sinne.

Det påminner mig om när jag var liten och kanske när jag skulle sova.
Ibland kunde bli helt överväldigad av den stora ledsenheten.
Mitt barn är inne i det nu, när han ligger och vrider och vänder och försöker få ögonen att blunda.
Så förvandlas sakta en skrynklig läpp till ett tyst hulkande och sen kommer tårarna.
Som bara för att.

Förra gången jag var gravid märkte jag att jag vid ungefär samma tid varje månad.
Som innan jag blev gravid.
Hade lite extra starka känslor och kände det stora svarta rulla över mig.
Det verkar vara något liknande denna gång.
En gång i månaden.

Då vill man bara äta choklad.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Skickar styrkekramar till dig, Joanna!

Karin E Jansson sa...

Kram från mig också!

Lisa sa...

kram!

till-vidas-ara sa...

Åå ja, gör det, ät choklad!!! Hoppas bättre snart!

kramar Lycke

Unknown sa...

kram.

Joanna sa...

tack, ni värmer.