2012/02/06

Om hosta vs föda.



Jag har en sådan hosta.
Det värker i kroppen, jag hostar så att tårarna sprutar (på morgonen till och med så att jag kräks, så trevligt!).
Det rosslar när jag hostar, och det rosslar när jag drar efter andan för att hosta mer.
Känns alltså som att det bara åker hiss upp och ner, som att det är en evighetsmaskin.

Om jag skulle välja saker att lägga magmusklerna på.
Så är det just nu alltså inte att hosta.
Ifall någon var tveksam på det.

Tulpaner må pigga upp, men jag är helt darrig på benen med någons fot hårt tryckande över mitt bröst (och huvud).

5 kommentarer:

A och A sa...

Krya krya krya! Jag hade ruskig hosta dagen innan det hela satte igång. Och då var hostan som bortblåst. Sen kom den tillbaka dagen efter...

Karin sa...

Be din läkare skriva ut Cocilana Etyfin, det räddar livet!

Lycka till med allt och tack för en underbart härlig blogg.

Joanna sa...

Tack Agnes!
Ibland känns det ju verkligen som att jag ska hosta så att vattnet går.

Karin,
vad glad jag blir att du gillar min blogg!
Och tack för tipset! Jag har redan Cocillana sedan sist jag hade sån här hemsk hosta (fast då var den till och med ännu värre, kunde inte sova på fyra hela nätter).
Jag blir bara så fruktansvärt dåsig av den, alltså så att jag även dagen efter bara somnar så fort jag sitter ner, och två dagar efter fortfarande mest vill sova.
Måste vara väldigt känslig för sånt, alla mediciner jag provar som "kan orsaka dåsighet" däckar mig fullständigt.

Vicky sa...

amen fy så obehagligt. känner mig likadan med rosselhosta. fy. är dock inte gravid men om jag blir sängliggande länge till kommer det inte dröja länge tills jag äter upp mig så det ser ut som det.

Joanna sa...

vicky,
rosselhostan är så jobbig.
särskilt nu med mina fogar, som gör ont bara jag försöker rätta till huvudkudden och i och med det måste spänna på nackmusklerna lite lite lite.
fatta skärskelden i mitt inre när jag då har hostattackerna.

nu även med öppet sår i halsen, så att det kommer blod när jag hostar samt blod när jag snyter.
FY TUSAN vad synd det är om oss, vicky.
krya på oss.