2008/02/08

Om Anna Sui, spring/summer 2008.

För att få lite vårtips, för att blicka inte allt för långt fram i tiden:
En vårkollektion.
Anna Suis vår- och sommarkollektion.


Som jag från början inte alls gillade.

Nu inser jag att det har väldigt mkt att göra med modellen på den första bilden.

Som ser ut som en thailändsk glädjeflicka (läs pojke) som försöker le bort all sin inre olycka.

Och frisyrerna.

Som ser ut som någon slags manga-film.


Men ganska mycket av kollektionen är söta små sommarklänningar och härliga färger.

Snygga shorts och tjusiga rosetter runt halsen.








Bilder från www.vogue.co.uk.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lustigt, själv älskade jag mangafrisyrerna. Och klänningarna, hennes vårkollektion hör till de första jag skrev om.

Joanna sa...

ja.
kläderna gillar jag, mönstren färgerna och linjerna.