2008/02/21

Om parfymer.

Doftminnet alltså.
Jag har länge gått och undrat vad Sarah Jessica Parkers parfym Covet luktar som.
Det är nåt.
Jag kan inte sätta fingret på det.
Det är någon parfym från förr.
För jag får upp högstadiekänslor när jag doftar på den.
Och kanske just därför inte heller klarar av den.

Och i dag provade jag Kate Mosses senaste parfym.
Jag blir galen!
Den luktar en parfym jag hade förr, det är jag helt säker på.
När jag bodde i Gbg.
Jag får tillbaka känslan av det.
En mörk blå hall jag avskydde.
Men gator som jag älskade.

Men vilken?
Det är inte så länge sedan, jag borde kunna komma ihåg.

Jag och namn, bara.

3 kommentarer:

iLLi sa...

Kanske de (på den tiden) populära, förskräckliga, dofterna som hette "DATE"???? De hade ju varenda fjortis på sig (eldel för att dölja tjuvröknings-lukten, URK!!)

Joanna sa...

icket.
jag använde aldrig date.
de luktade aldrig gott, inte ens i mina tonårsnäsborrar.

iLLi sa...

Nä, men nog luktar det högsstadiet alltid ;-)
Det fanns ju så många olika att välja bland...
Som tur var räddade mamma mig och köpte en "riktig" parfym. laura tror jag att den hette. lätt och blommig tror jag man kunde kalla den! :-P