2008/05/29

Om omklackade skor.

Ett par i sko-klungan.
Är dessa.
Jag hämtade dem i dag hos skomakaren, omklackade.
Liksom oxblodsrödajagmenar hallonröda skorna.
Som skomakaren älskade när jag lämnade in.
Ooh vilket hantverk.
Ooh vilken kvalité.
Sas det.

- Det är de där röda, sa jag till skomakaren när jag hämtade dem.
- Du menar de vackra, sa han.
Och de ojade sig över att jag redan var där för att hämta dem.
Och jag lovade att jag kunde ta med dem dit för att hälsa på någon gång.
Så slapp saknaden bli så stor.

Ganska värda sina tio kronor alltså.
De blå kostade också tio kronor.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, är nyinflyttad och på jakt efter en bra skomakare i Gävle. Din verkar helt underbar. Vem går du till?

Joanna sa...

skomakarna på söder.
de ligger på timmermansgatan 23.

de är trevliga och snabba.
tror aldrig att jag behövt vänta mer än två dagar, och är det riktigt akut har de gjort det till dagen därpå.