2008/05/21

Om skor till en unge.

En gång för väldigt länge sedan eller ja det var väl i vintras.
Kunde jag inte motstå ett par rara barnskor på loppis.
10 kronor eller nåt sånt.
Jag är inte mkt för barnmode, eller jag har tänkt att jag inte ska skriva om det för jag tycker inte att barn ska dras in i den världen för tidigt.
Innan man förstår att det är den egna stilen som räknas och inte att ha likadana byxor som någon annan.
Eller för den delen hur vidrigt könsstereotypa de flesta kläderna är.
Det kan i och för sig vara värt att skrivas om och hela intresset för barnkläder som ändras i och med att en ny generation av vad jag tror kan vara mer genusmedvetna människor blir föräldrar.

I alla fall så heter de Mini Tramps och det är ju bara för urgulligt.
(Upper synthetic sole, det låter... redigt.)

2 kommentarer:

Anonym sa...

De var fina. Att handla begagnat tycker jag är något man ABSOLUT ska lära sin barn uppskatta!

Have a nice day!

Joanna sa...

ja det tycker även jag.
och mina barn när jag har några kommer nog att lära sig det utan att jag gör någon nämnvärd insats det är min vardag att handla begagnat man gör ju så vackra fynd.

och tack detsamma, ha en fin dag du med!