2008/05/16

Om när vi fotade studentmode.

Vi fotograferade moderep i söndags.
Utanför Polhemsskolan det var rena rama släktträffen.


Ida är från Umeå. Hon är min kusin. Hon bor i Sthlm.


Det var ljust. Tomas ville gärna kisa och Jenny fotar detaljer.


Jag hade valt en för liten klänning åt Lina. Hon bar den fint ändå.


Sällskap. En flickvän, en syster, och en kusin.
Men de är ju bara två! Som en riktig gåta, kan någon
lista ut relationerna det borde inte vara så svårt.


Ida du ser för glad ut för din power-kavaj. Sa jag.
Tomas shorts ville åka ner. Bresa med benen. Sa jag.
Det har jag sett ungdomarna göra när de går i sina
hippa byxor där hela kalsongen alt. trosan ska synas.


Jenny fotar fina fickan i gröna klänningen.
Ida kontrollerar urringningen och Tomas.
Gömmer händerna bakom fotograf-Jenny.


Och klockan var kvart över tre.

1 kommentar:

Anonym sa...

hhha! ida! så fin hon är! och lejongult är så fintsåfint och vitt och sedan såg hon ju bra ut i sin kostymliknande outfit också. jaja, de andra är ju fina de med, men jag är partisk.