Modetidningarna som kommer ut en gång i veckan.
Är mer inriktade på konsumtion än på mode tycker bloggen Vassa Eggens Olle Lidbom.
I senaste Journalisten kan man läsa.
Om att takten i modet ökar hela tiden.
- Kan man erbjuda ett högre tempo så tror jag att man har mycket vunnet.
Tycker Charlotta Flinkenberg i Journalisten.
Hon är chefredaktör på en ny tidning som ska komma ut varannan vecka.
Ett ännu högre tempo än det som redan är?
Där Madonna på en AIDS-gala bar en Stella McCartney-klänning.
Från vårkollektionen 2009.
Som alltså inte visas på catwalken förrän om fyra månader.
För ett sådant högt tempo vill vi ju gärna ha?
Saker som nämns är.
Att det är mkt nytt som kommer ut hela tiden och att det är svårt för konsumenten att ha koll.
Och att när månadstidningar väl kommer ut så är det inte säkert att plaggen ens finns kvar i butiken.
För att man bara läser modetidningar för att köpa exakt vad som finns i?
Och inte för att inspireras av stilar och färger och vackra bilder?
- Alla vill inte ha det snabba, säger Amelia Adamo säger till Journalisten.
Så månadsmagasinen överlever.
Tack och lov.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar