2008/05/29

Sommar 2008.

Det är sommar och året är 2008.
Modevärlden pratar redan om höstens kollektioner det har de gjort länge.
Och om kläderna vi ska ha när vi åker på resort 2009.

Eftersom vi hur det än är ändå inte lever ett halvår i förväg.
Inte klädesmässigt kanske vill ha på oss stickade koftor och tjocka kappor till midsommar.
Tänkte jag påminna hur modevärlden tycker vi ska se ut sommaren 2008.

För det var ju en livstid sedan de gick igenom det.
Eller nej förresten jag påminner inte jag väljer ut tre favoriter i stället.
I couture-avdelningen.

Givenchy Chanel och Jean Paul Gaultier.
Givenchy skulle jag ha när jag äter isglass på en stor filt i skuggan i parken.
Chanel skulle jag ha när jag går på snofsiga affärsmöten.
Gaultier skulle jag ha när jag vill sitta och vara lagom avslappnad (men fortfarande glittrig) i en korgfåtölj på en undangömd uteservering.


Bilder från www.vogue.co.uk.

Inga kommentarer: