2011/01/01

Om 2010.


Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Jobbade som formgivare, åkte på pressresa och var i Berlin.
Höll du några av dina nyårslöften? Jag ger inte nyårslöften, inte för att jag är rädd att bryta dem (för det skulle jag) utan mer för att mina nystarter är på hösten.
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Ja.
Vilka länder besökte du? England och Tyskland.
Är det något du saknat år 2010 som du vill ha år 2011? Energi och vila och ensamtid med min käraste.
Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas? Kanske att det skulle vara 11 augusti eftersom jag fick fira mitt barns första födelsedag då.
Vad var din största framgång 2010? Att jag började gå emot min "äsch inte kan väl jag" och fick utdelning för det.
Största misstaget? Att jag inte sov när jag borde och att jag inte sa nej när jag borde.
Gjorde någonting dig riktigt glad? Min sons första steg. Har aldrig känt en sådan stark form av glädje tidigare.
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Jämfört med alla tidigare år? Omöjligt att svara på, livet är en berg- och dalbana och ibland är vissa saker extra jobbiga men vägs upp av att andra saker är extra underbara.
Vad önskar du att du gjort mer? Vilat mer, tränat mer.
Vad önskar du att du gjort mindre? Kan inte dra mig till minnes något jag kan ha gjort för mkt av.
Blev du kär i år? Jag fortsatte att vara kär och djupt förälskad i min sambo, och min kärlek till barnet växer och går djupare in i själen för varje sekund.
Favoritprogram på TV i år? Från Larkrise till Candleford, Ingen bor i skogen (Helt hysteriskt och Grand designs alla år).
Bästa boken du läste i år? Läste några lätta underhållningssådana i somras. Kommer inte ens ihåg namnet på dem deras syfte var enbart att vila hjärnan och få lite lyckliga romantiska slut.
Vad gjorde du på din födelsedag 2010? Handlade fin klänning på Old touch, åt sushi med vän, låg i soffan och blev uppassade (bland annat med överraskningsprinsesstårta).
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Jag skulle haft ett fast jobb och två veckor total tystnad och vila.
Hur skulle du beskriva din stil år 2010? Samma som tidigare år, men med större halsband.
Vad fick dig att må bra? Min familj, mina vänners lycka, och min trivsel på jobbet.
Vilken kändis var du mest sugen på? Sugen på en kändis? Då svarar jag Dan Ekborg och Tommy Körberg, utan att riktigt förstå vad jag förpliktigar mig till.
Vem saknade du? Min mormor som är död, och min mamma som bor så långt ifrån mig.
De bästa nya människorna du träffade? Mamma på Torstens dagis, arbetskollegor som jag nu är näst intill beroende av att få träffa varje vecka.

Inga kommentarer: