2011/01/03

Om nytt år.



Tulpanerna har kommit in innan juldukarna har vikts undan.
Och på nyårsafton hade jag ett nyinköpt halsband.
(Blingutmaningen har sedan länge runnit ut i sanden.)

I det nya året ska jag fortsätta arbeta deltid.
Fast två deltidstjänster så det blir heltid.
Vi åker till Hälsingland för inflyttnings/bröllops/dopfest jag ska försöka sjunga en låt till barnet utan att grina ögonen ur mig.
Vi åker till fjällen strax innan våren kommer och blir en konferensresa av åker jag till något varmt ställe.

Jag kommer i vanlig ordning drömma om en stor utrensning bland kläder och saker, resor hem till Norrbotten och till Umeå.
Önska mig mer tid att resa till vänner, sitta och läsa magasin, och göra roliga utflykter med Torsten.
Det är verkligen lite extra roligt att göra saker med sitt barn när barnet kan reflektera över det.
Inte bara ligga i vagnen och sova eller vänta på nästa matstund eller nästa fylla blöjan-projekt.

2 kommentarer:

amanda löwenberg sa...

Åh tulpaner. Fint halsband!

Joanna sa...

ja tulpaner, nu är det tulpaner i en enda lång räcka hela vägen till maj.

och halsbandet: lindex, kan du tänka va?!