2011/01/18

Om den ändrade synen på handväskor.


Innan barntiden.
Var handväskor min krydda eller nej det var kanske att ta i men jag hade i alla fall väldigt många olika.
På väldigt få dagar.
Det var något som skulle ge ett extra lager på min utstyrsel.
Och kom med den praktiska bieffekten av att plånbok mobil almanacka nycklar kunde bäras enkelt och gemensamt.

Nu handlar det mest om att kunna ha händerna fria.
Och rymma näsdukar och tuttar och kanske en liten mutmatförpackning också.

OCH I DAG FYLLER MIN FINA MAMMA ÅR; GRATTIS FINA MAMMA!

2 kommentarer:

Ulrika sa...

Precis det där tänkte jag på igår när jag var på vippen att köpa ännu en fin naturfärgad axelväska på Myrorna. Jag använder inte såna nu! Det hänger en väska på vagnen och något mer att hålla reda på vill jag inte ha. Tycker precis som du att en fin handväska liksom blir pricken över i:et. Det är lika med skor.

Joanna sa...

verkligen ulrika.
pricken över i, precis som med skor.