2008/06/25

Om gröna klänningen och en lite bitter historia.

Gröna klänningen köpte jag 2005.
Till min systers bröllop jag skulle vara brudtärna på det, och till en väns bröllop.

Jag tänkte att eftersom jag skulle ha den på två bröllop.

Var det okej att den var lite väl mkt dyrare än jag brukade köpa då.


Nu ska jag göra en lång historia kort.
På första bröllopet, min väns.
Jag var dödens försiktig med klänningen och drack inte vin stående höll aldrig i ett glas rött vin av rädsla att bli knuffad eller spilla själv.
Men jag stod vid sidan av dansgolvet.
Och en ung man som inte kunde hantera att det var öppen bar dansade runt med ett glas rödvin i handen.
Han gjorde piruetter och avslutade med att snärta ut med armen.
Och handen.
Som han höll glaset i och allt vin östes över min klänning.
Vars tunna tyg sög upp vinet på två röda och sedan torkade lika snabbt.

När jag kom hem dagen efter försökte jag rädda klänningen och resultatet blev att det tunna övertyget krympte en hel del.

Och den unga killen.
Fattade inte ens att han spillt vin över mig och min svindyra klänning.
Han bara snurrade vidare.

2 kommentarer:

fröken lila sa...

det var verkligen surt.. men jag blir typ glad att jag bestämde mig för en svart klänning till min brors bröllop som ska vara i augusti. inga rödvinsfläckar där inte. om itne jag hittar en ännu snyggare klänning i annan färg under tiden. det är ju fortfarande ett tag kvar tills dess...

Joanna sa...

det är det som är problemet med att hitta klänning långt i förväg.
man hinner hitta så många andra också innan det är dags.